Danas je čak i nakit u NFT kolekcijama
Iako pandemija i dalje utječe na brojne industrije na neobične načine, ali nakit i dalje blista zahvaljujući svježim licima, novim granicama i klijenteli u nastajanju koja zna što želi. Ali kako brendovi mogu održati zamah, a da ne upadnu u zamke trikova?
Nije nimalo iznenađujuće da se nakit, dragulji i plemeniti metali pojavljuju kao odabrani plijen u toliko mnogo filmova o pljačkama:
- Uhvatiti lopova
- Pink Panther
- Rififi
- Oceanovih 8
- Nebrušeni dragulji
- Najtraženiji Muppeti
Svi, usprkos njihovoj zasluzi o kojoj se raspravlja, idu prema donekle objašnjenju naše ljubavi prema sjajnim stvarima i zašto je nakit tako poželjna stvar. Ili, ako ne ljubav, naša percepcija njihove goleme vrijednosti.
2022. bila je divlje poglavlje kad je nakit u pitanju. S trenutnom vrijednošću nešto ispod 270 milijardi dolara, projicirana stopa rasta od 8,5% dovest će do vrtoglavih 518 milijardi dolara do 2030. godine.
Godišnji istaknuti događaji s manje brojčanih vrijednosti uključuju:
- LVMH-ova akvizicija grupe Pedemonte, spajanja nekoliko neovisnih proizvodnih radionica u Italiji i Parizu, poznatih po svojoj jedinstvenoj kombinaciji tehnologije i tradicionalne izrade
- U travnju 2022. The De Beers Blue, stepenasto brušeni živoplavi dijamant, prodan je u Sotheby’su za nešto manje od 57,5 milijuna dolara — jedna od najviših cijena ikada plaćenih za dijamant na aukciji
- Prada je lansirala svoju prvu kolekciju za fini nakit — gotovo 50 uniseks komada, izrađenih od 100% recikliranog zlata i certificiranih, provjerljivih i sljedivih dijamanata
- Bulgari i Tiffany & Co. debitirali su na Web3 s odgovarajućim NFT kolekcijama, Beyond Wonder i NFTiff.
I mnoge kuće koje proizvode nakit žele se fokusirati na kinesko tržište luksuza kako bi povećale prodaju dok golemi val korona virusa u zemlji počinje jenjavati.
Sve u svemu, nakit kao sektor je u usponu, unatoč upozorenjima o nestabilnim vremenima koja su pred nama. Uzimajući u obzir gospodarske prepreke koje donosi trenutačno stanje u svijetu, čak su i najodlučnije luksuzne skupine oprezne. Možda zato što smo svi toliko svjesni koliko se stvari sada mogu brzo zavrtjeti.